Kjære pasient ved Bakke Tannlegekontor

Selv om viruset kanskje ikke gir risiko for deg, er det viktig at vi unngår å spredning til de som ikke tåler det. Hjelp oss med dette og les videre instruks:

Dersom du i løpet av de siste 14 dagene har vært på reise i områder med vedvarende smittespredning av coronavirus, og du har timeavtale på våre klinikker, ber vi om at du tar kontakt kontakt for å endre time til et senere tidspunkt.

Ring resepsjonen på 73 56 88 00  eller send mail til post@bakketannlegekontor.no

Utsett også time om du har forkjølelsessymptomer, hoste, feber eller er blitt tungpustet. Per 26.2.2020 regnes fastlands-Kina, Hong Kong, Singapore, Japan, Iran, Sør-Korea og regionene Lombardia, Piemonte, Emilia-Romagna og Veneto i Italia som områder med vedvarende spredning. Reiser fra andre land eller kontinenter bør også medregnes som risikoområder i og med at spredningen går så raskt.

Ved behov for øyeblikkelig hjelp eller akutt behandling, og du i løpet av de siste 14 dagene har vært på reise i områder med vedvarende smittespredning av coronavirus, ber vi også om at du tar kontakt på telefon på forhånd, slik at vi kan legge til rette for god og forsvarlig behandling.

Dersom du tror du er smittet, ring fastlegen din. Hvis du ikke får tak i fastlegen, ring legevakt på 116117. Dersom du har vært på vår klinikk de siste 14 dager og du tror du er smittet eller har fått bekreftet smitte, ber vi om at du kontakter oss per telefon eller mail med kontaktinformasjon slik at vi kan nå deg.

Spørsmål?
Mer informasjon finner du også på www.fhi.no og/eller www.fastlegen.no
Vi ønsker samtidig å minne om generelle tips for å unngå smittespredning

For å hindre smitte bør personer som er syke unngå å hoste eller nyse direkte på andre, og man bør, når det er mulig, holde minst 1 meters avstand til personer med luftveissymptomer. Man bør også tilstrebe å hoste/nyse i et papirtørkle (som kastes etterpå) eller i albuekroken.

God håndhygiene, både hos syke og friske, er viktig for å hindre smitteoverføring. Vask hendene ofte og grundig med såpe og lunkent vann, spesielt når du har vært ute blant folk. Hånd-desinfeksjon er et godt alternativ dersom håndvask ikke er mulig. Dersom hendene er synlig skitne eller våte har hånd-desinfeksjon redusert effekt, og hendene bør rengjøres med såpe og vann.

Les mer her

Det er trygt å gå til tannlegen

Tannlegeforeningen har skrevet en sak om at det er trygt å få tannbehandling nå. Les saken her

18.11.2020

Ny Oppdatering Coronavirus Fredag 20.03.20

Åpningstider (per 20.03.20) er 09-13. Vi ber om telefonkontakt før man møter på klinikken. Les mer her.

20.03.2020

Oppdatering Coronavirus

Vi vil løpende følge endringer fra FHI og Tannlegeforeningen. Ønsker derfor å minne om at forandringer kan skje fra dag til dag, da nasjonale retningslinjer og råd stadig endres. Vennligst les her.

15.03.2020

Coronavirus

Selv om viruset ikke gir risiko for deg, er det viktig at vi unngår å spredning til de som ikke tåler det. Hjelp oss med dette og les videre instruks her ved å trykke på teksten.

04.03.2020

Egenandel